Ontdek jouw talenten op het Adelbert College!

Een eigen soap maken of meedoen aan de Arduino Smart-Car-Race; iets voor jou? Op het Adelbert College leggen wij de focus op jezelf (leren) presenteren en hebben we extra aandacht voor de beta-vakken.

Ook in de tweede klas volg jij vier nieuwe, uitdagende modules binnen deze twee onderwerpen.

Demoteam trampolinespringen

Bij deze module ga je vooral aan de slag met spring- en trampolineturnen. Leer voor- en achterover salto’s en verbeter je eigen vaardigheden. Met behulp van muziek en jullie sprongen komt er een spectaculaire show tot stand!

EDM; produceer je eigen dans hit!

Altijd al een eigen lied willen maken, maar geen idee hoe je moet beginnen? Bij Electronic Dance Music (EDM) leer je zelf met een paar klikken een fantastische danshit te maken in het programma Bandlab. Eigen beats, samples, of zelfs een stukje opnemen, alles is mogelijk!

 

Ontwerp je eigen spel!

Vind je het ook zo leuk om met vrienden en familie af en toe gezellig een mooi bordspel of kaartspel te spelen? Dan is deze keuzemodule echt iets voor jou! In deze module ontwerp je in een groep je eigen bord- of kaartspel! Je hoeft niet per se heel creatief te zijn (natuurlijk is dat wel fijn!). Het belangrijkste ingrediënt voor een goed ontwerp is plezier hebben in waar je mee bezig bent.

Filmacteren in je eigen soap!

In acht weken maken we een aflevering van onze eigen dramatische TV soap in de stijl van ‘Brugklas’. Schrijf mee aan het verhaal, bedenk je eigen personages, leer filmacteren. En word de ster in je eigen soap!

Ontwerp je eigen leefomgeving

In Rotterdam kozen inwoners ervoor om een gracht te veranderen in een plek om te surfen. Ze haalden geld op en volgend jaar is het plan klaar. In allerlei steden kiezen bewoners ervoor om hun leefomgeving beter te maken. Wat zou jij willen veranderen in je leefomgeving?

Tijdens deze keuzemodule bepaal jij dat!

Wiskundig knutselen

Wiskundige figuren kom je overal tegen! Verschillende figuren en wiskundige technieken worden bijvoorbeeld gebruikt in de tekeningen van Escher, mozaïek- en tegelpatronen, origami of in perspectief tekenen.  In deze module ga je zelf patronen maken, tekenen, kleuren, knippen, plakken en vouwen. Wees zo creatief mogelijk: schuilt er in jou een nieuwe Escher?

Een eigen soap maken of meedoen aan de Arduino Smart-Car-Race; iets voor jou? Op het Adelbert College leggen wij de focus op jezelf (leren) presenteren en hebben we extra aandacht voor de beta-vakken.

Ook in de tweede klas volg jij vier nieuwe, uitdagende modules binnen deze twee onderwerpen.

Bij deze module ga je vooral aan de slag met spring- en trampolineturnen. Leer voor- en achterover salto’s en verbeter je eigen vaardigheden. Met behulp van muziek en jullie sprongen komt er een spectaculaire show tot stand!

Altijd al een eigen lied willen maken, maar geen idee hoe je moet beginnen? Bij Electronic Dance Music (EDM) leer je zelf met een paar klikken een fantastische danshit te maken in het programma Bandlab. Eigen beats, samples, of zelfs een stukje opnemen, alles is mogelijk!

 

Vind je het ook zo leuk om met vrienden en familie af en toe gezellig een mooi bordspel of kaartspel te spelen? Dan is deze keuzemodule echt iets voor jou! In deze module ontwerp je in een groep je eigen bord- of kaartspel! Je hoeft niet per se heel creatief te zijn (natuurlijk is dat wel fijn!). Het belangrijkste ingrediënt voor een goed ontwerp is plezier hebben in waar je mee bezig bent.

In acht weken maken we een aflevering van onze eigen dramatische TV soap in de stijl van ‘Brugklas’. Schrijf mee aan het verhaal, bedenk je eigen personages, leer filmacteren. En word de ster in je eigen soap!

In Rotterdam kozen inwoners ervoor om een gracht te veranderen in een plek om te surfen. Ze haalden geld op en volgend jaar is het plan klaar. In allerlei steden kiezen bewoners ervoor om hun leefomgeving beter te maken. Wat zou jij willen veranderen in je leefomgeving?

Tijdens deze keuzemodule bepaal jij dat!

Wiskundige figuren kom je overal tegen! Verschillende figuren en wiskundige technieken worden bijvoorbeeld gebruikt in de tekeningen van Escher, mozaïek- en tegelpatronen, origami of in perspectief tekenen.  In deze module ga je zelf patronen maken, tekenen, kleuren, knippen, plakken en vouwen. Wees zo creatief mogelijk: schuilt er in jou een nieuwe Escher?