Ontdek jouw talenten op het Adelbert College!

Een eigen musical maken of meedoen aan de Arduino Smart-Car-Race; iets voor jou? Op het Adelbert College leggen wij de focus op jezelf (leren) presenteren en hebben we extra aandacht voor de beta-vakken.

Ook in de tweede klas volg jij vier nieuwe, uitdagende modules binnen deze twee onderwerpen.

Demoteam trampolinespringen

Bij deze module ga je vooral aan de slag met spring- en trampolineturnen. Leer voor- en achterover salto’s en verbeter je eigen vaardigheden. Met behulp van muziek en jullie sprongen komt er een spectaculaire show tot stand!

Electronic Dance Music

Bij het opnemen van muziek is de computer tegenwoordig niet weg te denken. Bij veel muziekstijlen, zoals dance en hiphop, zijn bijna alle instrumenten digitaal. Heb jij altijd al willen weten hoe EDM (electronic dance music) wordt gemaakt? In deze keuzemodule ben jij de producer! Je gaat zelf aan de slag met een DAW (digital audio workstation), leert de belangrijkste trucjes en gaat je eigen nummers opnemen.

Utopia!

If you could design your own perfect world, what would it look like? What would daily life be like for the people who live there? Together we are going to look at films and books that have this theme. What is needed for a society? During this module you will design your own and try to convince others to live there … in your perfect world … your Utopia!

 

 

Hoofdrol in je eigen show

Vertaal jouw fascinatie naar een theatershow waarin je zelf de hoofdrol speelt. Jouw verhaal is het waard om te vertellen! Ontdek op welke manieren dit allemaal kan op het toneel. Van spel en dans tot zang: alles is mogelijk!

 

Ontwerp je eigen leefomgeving

In Rotterdam kozen inwoners ervoor om een gracht te veranderen in een plek om te surfen. Ze haalden geld op en volgend jaar is het plan klaar. In allerlei steden kiezen bewoners ervoor om hun leefomgeving beter te maken. Wat zou jij willen veranderen in je leefomgeving?

Tijdens deze keuzemodule bepaal jij dat!

Wiskundig knutselen

Wiskundige figuren kom je overal tegen! Verschillende figuren en wiskundige technieken worden bijvoorbeeld gebruikt in de tekeningen van Escher, mozaïek- en tegelpatronen, origami of in perspectief tekenen.  In deze module ga je zelf patronen maken, tekenen, kleuren, knippen, plakken en vouwen. Wees zo creatief mogelijk: schuilt er in jou een nieuwe Escher?

Arduino Smart-Car-Race

Ontwerp je eigen zelfsturende wagentje! Bouw een auto die uit zichzelf rijdt over het parcours. Je kunt slim navigeren door de aandrijving, besturing en sensoren te programmeren met Arduino. Haal de finish als eerste en win van je mede-leerlingen!

Nteis is wat het lkjit

Heb je altijd willen weten of jij een zesde zintuig hebt? Of hebben we er misschien meer? Altijd al de geheimen van illusionisten willen begrijpen? In deze module gaan we kijken of wat je waarneemt een illusie is of werkelijkheid. We gaan samen biologische proefjes uitvoeren en ervaren, trucjes ontleden en onze eigen zintuigen onder de loep nemen. We werken toe naar een presentatie waarin nteis lkjit wat het is!

Een eigen musical maken of meedoen aan de Arduino Smart-Car-Race; iets voor jou? Op het Adelbert College leggen wij de focus op jezelf (leren) presenteren en hebben we extra aandacht voor de beta-vakken.

Ook in de tweede klas volg jij vier nieuwe, uitdagende modules binnen deze twee onderwerpen.

Bij deze module ga je vooral aan de slag met spring- en trampolineturnen. Leer voor- en achterover salto’s en verbeter je eigen vaardigheden. Met behulp van muziek en jullie sprongen komt er een spectaculaire show tot stand!

Bij het opnemen van muziek is de computer tegenwoordig niet weg te denken. Bij veel muziekstijlen, zoals dance en hiphop, zijn bijna alle instrumenten digitaal. Heb jij altijd al willen weten hoe EDM (electronic dance music) wordt gemaakt? In deze keuzemodule ben jij de producer! Je gaat zelf aan de slag met een DAW (digital audio workstation), leert de belangrijkste trucjes en gaat je eigen nummers opnemen.

If you could design your own perfect world, what would it look like? What would daily life be like for the people who live there? Together we are going to look at films and books that have this theme. What is needed for a society? During this module you will design your own and try to convince others to live there … in your perfect world … your Utopia!

 

 

Vertaal jouw fascinatie naar een theatershow waarin je zelf de hoofdrol speelt. Jouw verhaal is het waard om te vertellen! Ontdek op welke manieren dit allemaal kan op het toneel. Van spel en dans tot zang: alles is mogelijk!

 

In Rotterdam kozen inwoners ervoor om een gracht te veranderen in een plek om te surfen. Ze haalden geld op en volgend jaar is het plan klaar. In allerlei steden kiezen bewoners ervoor om hun leefomgeving beter te maken. Wat zou jij willen veranderen in je leefomgeving?

Tijdens deze keuzemodule bepaal jij dat!

Wiskundige figuren kom je overal tegen! Verschillende figuren en wiskundige technieken worden bijvoorbeeld gebruikt in de tekeningen van Escher, mozaïek- en tegelpatronen, origami of in perspectief tekenen.  In deze module ga je zelf patronen maken, tekenen, kleuren, knippen, plakken en vouwen. Wees zo creatief mogelijk: schuilt er in jou een nieuwe Escher?

Ontwerp je eigen zelfsturende wagentje! Bouw een auto die uit zichzelf rijdt over het parcours. Je kunt slim navigeren door de aandrijving, besturing en sensoren te programmeren met Arduino. Haal de finish als eerste en win van je mede-leerlingen!

Heb je altijd willen weten of jij een zesde zintuig hebt? Of hebben we er misschien meer? Altijd al de geheimen van illusionisten willen begrijpen? In deze module gaan we kijken of wat je waarneemt een illusie is of werkelijkheid. We gaan samen biologische proefjes uitvoeren en ervaren, trucjes ontleden en onze eigen zintuigen onder de loep nemen. We werken toe naar een presentatie waarin nteis lkjit wat het is!